رواية خذلان الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرفت سعيد
#البارت_الخامس_عشر
حور بفرحه جرت علي علي مكتب مالك
حور وهي بتفتح الباب بفرحه: مالك بس لقت
حور بصدمه : مالك
كان مالك قاعد وحاطت ايده علي راسه بتعب
حور بلهفه:مالك .فيه اي مالك؟
مالك بتعب :مفيش حاجه انا كويس
حور بقلق:ازاي انت مش شايف نفسك مالك تعالي نروح المستشفي
حور وقفته ولسه هيتحركوا وقع علي الارض
حور بصراخ: مااااالك
دخل الممرضين والدكاتره علي صراخ حور وعلي وعليا
علي بخوف:مالك .وشال مالك بمساعدة بعض الدكاتره ونيموا مالك علي السرير
علي بصوت عالي :حضروا حقنة الانسولين بسرعه
حور بصدمه :انسولين!!!!
**************
سليم: الو
قمر بصراخ : سليييييم الحقنييييي
سليم بقلق:قمر قمر في اي .الو
:بتهر*بي مننا يابنت ال*** ومين سليم ده كمان يابنت****
سليم طلع يجري بسرعه لحد ما وصل كانت وسمع صويت قمر وحد بيشدها وفي رجاله مجتمعين وبيفصلوا ما بينهم
سليم جري عليهم وشد قمر والستات اخدوها وهو راح للراجل ولسه هيضر*بوا بس الرجاله منعه
سليم:انت مين يابن*** وبتشدها كده ليه
منعم:انا ابوها
سليم :انت كذ*اب
قمر ببكاء:انت جوز امي
منعم:انت مين وهي قعده عندك ليه لتكون عا*شقها اللي هر*بت معاه
قمرببكاء:لا
سليم بحسره :انا ..
منعم:انت مين
سليم بصوت عالي :انا جوزها
نظر كل من له قمر ومنعم بصدمه:
سليم بصوت عالي:كل واحد يروح يشوف حاله الناس مشت
سليم:تعالي معايا جوه وبلاش المهذله دي ..ودخلوا
منعم:انت فعلا جوزها ولا بتقول كده قصاد الناس
سليم :لا جوزها بجد
منعم ببرود:فين القسيمه
سليم بنفاذ صبر:الصبر من عندك يارب ..القسيمه لسه مطلعتش من عند المأذون ويلا علشان عرسان جداد ..ولو شوفت طيفك عندها هتشوف هعمل اي
منعم:انت ازاي...
سليم بحده وصوت عالي افزعه:اطلللع برااا
نظرتله قمر بسعاده وامان وحبّ!!!
ومنعم مشي
قمر:سليم
سليم:بصي انا هنطلع دلوقتي علي المأذون وهنتجوز علشان يبقي معانا قسيمه انا مش ضامن الحيو*ان ده يعمل اي
قمر:طب ليه
سليم :مدام عرف ان مفيش قسيمه ممكن يطلبك من المحكمه وشهرين كده ولا حاجه واطلقك
قمر بحزن:لا معلش انا مش عايزه ابقي تقيله عليك انا همشي عن اذنك
سليم:تمشي قين انتي اتجن*نتي الجيران كلها عرفت انك مراتي
قمر بحزن ودموع:يعني انت مخليني علشان الجيران
سليم كان لسه هيتكلم ويقول اه بس شئ جواه كدبه وقال:لا مش علشان الجيران
قمر ببتسامه :امال اي؟
سليم:احم يلا البسي وتعالي وصحيح انتي جبتي الهدوم دي منين
قمر:مانا لقيت هدوم جوه تقريبا انت كنت ناسيها
سليم:اه تمام
***************
في عربية صقر كان الصمت هو سيد الموقف
صقر وهو بيحاول يفتح كلام:تحبي تسمعي حاجه
ليلي ببرود ةلم تنظر اليه :لا شكرا
صقر:ياساتر يارب بحبك فيكي اي هنا نفسي افهم
ليلي كانت بتكتم ابتسامتها وفضلت علي وضعها
صقر علشان يلطف الجو شغل اغنية (جمل حلم تامر عاشور)وكان بيردد وراها
ولا بنساك ولا ثانية
وكل دقيقة والتانية
بفكّر فيك وأنا ويّاك حبيبي إنت اللي بالدنيا
تفوت أيام وبتعدّي
وحبك ليّا مش قدي
بحبك حب مش موجود مالوش وصف وكلام عندي
عارف إيه أحلى حاجة حاصلة ليّا
إني منّك وإنت برضو بتجري فيّا
إنت آخر كل يوم باخدك في حضني
وإنت أول كل يوم شايفاك عينيّا
عارف إيه أحلى حاجة حاصلة ليّا
إني منّك وإنت برضو بتجري فيّا
إنت آخر كل يوم باخدك في حضني
وإنت أول كل يوم شايفاك عينيّا
يا أجمل حلم أنا حلمته
وإحساس غالي صدقته
وأقولك إيه يا أغلى حبيب وأجمل حلم حققته
في قلبي هواك معيشني
بعيش ليك وإنت بتعشني
بقيت عشقي ولما تغيب عينيك عني بتوحشني
عارف إيه أحلى حاجة حاصلة ليّا
إني منّك وإنت برضو بتجري فيّا
إنت آخر كل يوم باخدك في حضني
وإنت أول كل يوم شايفاك عينيّا
ليلي كاانت فرحانه انه صقر بيحبها واخيرا بتعيش حلم من احلامها اللي كانت بتحلم تعيشها معاه بس افتكرت كلامه واللي عمله فيها
ليلي بحزن:لو سمحت يااستاذ صقر اقفل الاغاني علشان مصدعه
صقر قفل الاغاني ووقف العربيه
صقر:كفايه ياليلي مش عايزه تسمحيني
ليلي ببرود:لو سمحت يااستاذ صقر امشي
صقر بزعيق:بطلي برودك معايا ..كفايه ياليلي انا عارف اني غلطان كنت غلطان لما...
ليلي بزعيق:لو سمحت متفكرنيش بقا مش كل شويه لما انسي تفكرني ..انت ايه عايز مني اي ها انت فاكرني لعبه تحرك فيها زي مانت عايز ...وقت ما عايز تسيها تسيبها ووقت ما عايز تحبها وعايزها تجيلك قولت ليا ابعدي وبعدت عايز اي تاني مني بتوقف في طريقي تاني ليه انا معتش عايزه اشوفك تاني مش عايزه اشوفك في طريقي تعبت منك وبقيت اكر*هك ابعد عني بقا ..قالت اخر كلامها بصراخ
صقر بحزن :تمام ياليلي انا فعلا هبعد عنك لو انتي عايزه كده علا هبعد مش هضيقك تاني
وشغل العربيه ومشيوا طول الطريق في صمت كل واحد زعلان
*******************
بعد ما الكل خرج واطمنوا علي مالك حور فضلت تعيط علشان مالك
مالك فاق وقال بتعب:بتعيطي ليه ياحبيبتي حور
حور ببكاء:انت كويس
مالك ببتسامه:ايوه كويس وقدامك اهو بطلي عياط
حور:انت كويس اجيب لك دكتور
مالك بضحك:ده علي اساس اني سباك
حور بغيظ :نت بتضحك وانا كنت همو*ت من الخوف عليك
مالك:بغد الشر عليكي من الموت ياقلبي انا كويس قدامك اهو
حور بفرحه:ااه صحيح انا كنت جايه علشان اقولك ان ماما نازله مصر الاسبوع الجاي علشان تشوفك وانا اقنعتها وتقريبا كده وافقت
مالك بضحك:تقريبا .!انتي مفكره ان لو مامتك موافقت مش هتجوزك
حور:امال اي
مالك:سهله هخطفك واتجوزك غصب عن عين الكل
حور:لما نشوف سلام
قطع كلامهم دخول الممرضه
الممرضه:لو سمحت يادكتور مالك في حاله جت دلوقتي ومحتاجينك
حور:بس انت يامالك تعبان
مالك ببتسامه:لا مفيش حاجه انا كويس هروح اشوف الحاله
الممرضه:ااه صحيح يادكتوره حور كانفي راجل تحت عايزك
حور ومالك في نفس واحد :راجل؟!!!
مالك:مين ده ان شاء الله
حور:معرفش مين ممكن تطون حاله
الممرضه:لا كان جاي لوجده مش معاه طفل ولما قولت له ان حضرتك فوق مع دكتور مالك اتعصب
حور بتوتر وهمس بس مالك سمعها لانه كان قيب منها :ليكون سليم
مالك بغضب:سلييييم
يتبع
#رواية_خذلان_الحب
#بقلمي_ميرفت_سعيد